15 Nisan 2013 Pazartesi

6.HAFTA SONRASI

Doğaya müdahele edildikten sonra eski haline getirilemez çünkü kirletip ve büyük bir çevre felaketine yol açmışsındır ordaki bitki örtüsünü canlı çeşitliliğini aza indirgemişsindir daha sonra zararını görüp eski haline getirelim deyip getiremezsin çünkü çevredeki hayvanlar bitkiler canlılar için herşey değişmiş olacak. eski verimi alman çok zor olur yaparsın oldu zannedersin gölü kurutup yeniden göl oluşturursun dış görünüşte tamamen aynıdır ama ordaki doğanın dengesi bozulmuştur ve toprak dahi verimsizleşmiştir. tabiki doğayı bozduk hiçbir şey aynısı olmayacak deyip çözüm getirmeme gibi düşüncemiz olmamalı zararı en aza indirmeliyiz yaşanılabilir çevre için bilinçli ve çevre dostu insan yetiştirmek en önemli hedef olmalı ve bunu başardığımızda çevre yanlışları diye birşey kalmayacak. biz öğretmen adaylarına bu konuda çok önemli görevler düşüyor.

26 yorum:

  1. evet katılıyorum sana bu konuda da arkadaşım...bu konu hakkında bilgilerin yapay ortamlarda ögretilmesinden ziyade dogal ortamlarda, uygulamaya yönelik ve günlük yasamda kullanılabilir sekle dönüstürmeliyiz
    Okullarda arzu edilen çevre egitiminin etkin bir sekilde verilebilmesi için her seyden
    önce bu okullarda çalısan ögretmenlerin çevre bilincine sahip olması gerekir.seninde dediğin gibi bu konuda bize çok iş düşüyor...

    YanıtlaSil
  2. mervecim katılıyorum yorumlarına.

    YanıtlaSil
  3. evet kesinlikle katılıyorum.Sadece derste anlatılıp geçilmemeli ve gerekirse aileler de bu konularda eğitilmelidir ki çocuk bunu hem evde hem okulda yapmayınca yanlış olduğunu amlayıp yapmasın.Yoksa okulda bizler istediğimiz kadar anlatalım bunu ailede desteklemedikten sonra pek fazla yararı olmaya bilir diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  4. katılıyorum biz geleceğin öğretmenleri bu konuda daha duyarlı ve doğaya yapılan mudahaleleri nasıl en aza inddergenmesini araştırmalıyız

    YanıtlaSil
  5. katılıyorum merve haklısın

    YanıtlaSil
  6. evet arkadaşı sana kesinlikle katılıyorum... çevrenin korunması için biz öğretmenlere büyük iş düşmektedir...

    YanıtlaSil
  7. düşüncelerimiz aynı arkadaşım çok haklısın

    YanıtlaSil
  8. Öğretmenlere ve bilinçli insana ihtiyaç fazla

    YanıtlaSil
  9. katılıyorum haklısın :)

    YanıtlaSil
  10. Merveciğim düşüncelerine katılıyorum biz de öğretmen adayı olarak üstümüze düşenleri yapmalıyız.

    YanıtlaSil
  11. kız haklı gençler dağılın :)

    YanıtlaSil
  12. öğretmenler bu kavramları bilmediğinden çevre bu halde belkide.ç

    YanıtlaSil
  13. sorumluluk bilincini çocuklara yetişirken kazandırmalıyız<<<

    YanıtlaSil
  14. bencede yetiştirirken ağaç yaşken eğilir mantıklı :)

    YanıtlaSil
  15. katılıyorum canım. insanları bilinçlendirmeliyiz ki gelecek nesillere temiz bir çevre bırakalım.

    YanıtlaSil
  16. doga bir yapboz degil ki istedigimiz zaman istediğimiz hale getirelim

    YanıtlaSil
  17. evet ramazana katılıyorum çok doğru bir söz çok beğendim :) doğa yapboz değil bence de

    YanıtlaSil
  18. haklısın bencede herkes üzerine düşen görevi yapmalı

    YanıtlaSil
  19. sana katılıyorum merve çok mantıklı

    YanıtlaSil
  20. çevre eğitimi küçük yaştan başlatılmalı ki yeni nesiller çevre sorununa mağdur kalmasınlar

    YanıtlaSil
  21. kesinlikle bilinçli bireylerin yetişmesi öemli bu konuda farkındalık yaratılmalı. çünkü çevreye zarar verdiğimizde onun artık geri dönüşümü pek mümkün değildr.

    YanıtlaSil
  22. doğaya geri dönülmez bir zarar vermedikçe küçük hataların telafisi vardır bence.

    YanıtlaSil
  23. doğaya müdahale eden bir insan olmasa dünya sonsuza kadar döner belkide

    YanıtlaSil
  24. doğaya müdahale etmemeliyiz.

    YanıtlaSil
  25. bence kesinlikle geri getiremeyiz diye net konuşamayız

    YanıtlaSil
  26. sercana katılıyorum evet geri getirmek çok çok zor benzeri bir ortam yapılabilir.. hatta bütün yaşayan canlıları vs biliyorsan getirirsin ama bu çok çok çok zor olmakla birlikte imkansız değildir yaa yani milyarda bir de olsa ihtimaller her daim vardır ama dediğim gibi çok zor

    YanıtlaSil