15 Nisan 2013 Pazartesi

4.HAFTA SONRASI

Bu haftaki tartışmamızda karasal ekosistemleri ve bunların biyom türlerini inceledik  kutuplardan ekvatora doğru gidildikçe iklim değişikliğinin, bitki örtüsünün ve canlılarında bu faktörlere bağlı olarak farklı türde olduğunu bu iklim koşullarına göre adaptasyon geçirdiklerini öğrendim. kutuplarda ekvatora giderek canlı çeşitliliği artar örnek verirsek tundra kuşağı; buzullarla kaplı ve canlı kuşaktaki sert iklim koşullarına adapte olmuş mesela hayvanlar kalın yağ tabakasına sahip canlı çeşitliliği fazla değil. akdeniz maki kuşağına gelindiğinde ise canlı çeşitliliği daha fazla ve 4 mevsimin yeşil olduğu kuşaktır. adaptasyona da örnek olarak çöl kuşağınada kaktüs bitkisi var ve susuzluğa karşı dayanıklı bir bitki ve kalın ve uzun bir köke sahiptir.

24 yorum:

  1. Bir canlı türünün yaşamını sürdürmesi, beslenmesi, büyüdüğü ve uyum sağladığı alana uygun yaşaması bazı faktörlere bağlı seninde dediğin gibi iklim koşullarına adapte olmalarına göre değişir örneğin Geyikler ormanda, balıklar suda, kangurular Avustralya’da, inci kefali Van Gölü’nde yaşar...

    YanıtlaSil
  2. aynen arkadaşlar ikinize de katılıyorum.

    YanıtlaSil
  3. katılıyorum arkadaşımm

    YanıtlaSil
  4. bunu bir zenginlik olduğunu düşünüyorum canlılar adaptasyon geçirirken tur çeşitliliğide artıyor.

    YanıtlaSil
  5. evet arkadaşım sana katılıyorum iklim değişikliğinden dolayı kuşaklarınyaşandığı ve bir canlıyı da ancak o canlıya ait kuşakta ve doğal habitatta bulabiliriz...

    YanıtlaSil
  6. habitat değişebilir siirtte leopar görüntülenmiş.

    YanıtlaSil
  7. katılıyorum arkadasım :)

    YanıtlaSil
  8. evet adaptasyon kuşaklar arası farkta çok önemlidir...

    YanıtlaSil
  9. susuzluğa daha dayanıklı olmak zorunda kaktüs zaten adapte olamazsa ölür :D

    YanıtlaSil
  10. bende katılıyorum necip :)

    YanıtlaSil
  11. katılıyorum canım. canlılar yaşadıkları bölgeye adapte olmak zorundadırlar.

    YanıtlaSil
  12. iklimlerim etkilerinden dolayı canlılar degişir kaktüs örnegi güzel olmuş :)

    YanıtlaSil
  13. kutuplarda yaşayan bir canlı ile çölde yaşayan canlıyı karşılaştırırsak tabiki de yaşam koşullarında olan farklılığı görebiliriz. bu yüzden ekvatordan kutuplara gidildikçe canlılar farklılıklar gösterir.

    YanıtlaSil
  14. katılıyorum merve adaptasyonu sağlamak zorundalar

    YanıtlaSil
  15. her ortamın iklimi farklıdır.kutuplardan ekvatora gidildikçe canlı çeşitliliği de değişir.

    YanıtlaSil
  16. karasal ekosistemde yaşayan canlılarda farklı kuşaklarda farklı canlılar yaşamaktadır ve o ortama adaptasyonu sağlamıştır.

    YanıtlaSil
  17. katılıyorum canım canlılarda ki fiziksel değişimlerde farklılık gösterir.

    YanıtlaSil
  18. kutuplardan ekvatora doğru gidildikçe bitki ve hayvanlarda fiziksel özelliklerini göre değişiklik gösterir..

    YanıtlaSil
  19. evet çok doğru aynen katılıyorum

    YanıtlaSil
  20. evet canım yorumuna katılıyorum

    YanıtlaSil
  21. evet canım haklısın katılıyorum

    YanıtlaSil