15 Nisan 2013 Pazartesi

2.HAFTA SONRASI

Bu tartışmamızda popülasyon, kommünite,ekosistem, habitat, ekolojik niş, fauna, flora kavramlarını öğrendik ve doğal ortam ve yapay ortamın farklılıklarını tartıştık ve benim düşüncem canlıların doğal ortamda kalması gerektiği ama türleri tehlike altındaysa onları korumaya almamız lazım  koruma için yapay ortam oluşturabiliriz fikrindeyim tamamen yapay ortamı yok sayamam. Başta habitatın da yapay olduğu fikrini savundum çünkü canlının yaşayıp beslenip neslini devam ettirdiği yer olarak algıladım. Tanımını daha dikkatli okuyunca ve araştırmalarımda birkaç hocamızada sorduğumda habitat tanımındaki DOĞAL kelimesine dikkat çekmem gerektiğini öğrendim. Habitatın canlının doğal olarak üreyip yaşadığı neslini devam ettirdiği yer olduğunu öğrendim.

26 yorum:

  1. Yorumuna katılıyorum ben en baştan beri yapay habitat olmadığını savunanlardanım.Dediğin gibi doğal kavramı tam anlaşılmadığı içindir belki bazı arkadaşlar yapay habitat olduğunu savundular ama araştırmalarından ve tartışmalrın sonunda onlarda yapay habitatın olmadığını anladılar...

    YanıtlaSil
  2. bu haftada kesin olarak yapay habitatın olmadığını öğrendik.

    YanıtlaSil
  3. evet bencede o anki stresten dolayı dikkatli okumamaktan dolayı yapay habitat olduğunu savunmuş olabilirler.Böylece daha dikkatli olmamız gerektiğini ve yapay habştatın olmadığını öğrendik.

    YanıtlaSil
  4. evet sonunda öğrendik yapay habitat yok

    YanıtlaSil
  5. yapay habitat ın yok olduğunu öğrendik tartışmalarımızda

    YanıtlaSil
  6. evet arkadaşım yapay habitat yok ancak dediğin gibi türü yok olmakta olan bir canlıya yapay ortam oluşturabiliriz...

    YanıtlaSil
  7. senle aynı düşüncelerdeyiz konuların tümünde zaten merve grup arkadaşımsın:) yapay habitat yoktur haklısın

    YanıtlaSil
  8. katılıyorum sana arkadaşım:)

    YanıtlaSil
  9. aslında habitat kavramı tam olarak anlaşılınca yapay habitat demenın ne kadar yanlış olduğu ortaya çıkıyor...

    YanıtlaSil
  10. bencede bir canlı yok olacaksa onu koruma altına almamız gerekiyor çünkü yok etme eşiğine getirende zaten biziz

    YanıtlaSil
  11. yapay çevre vardır dostum

    YanıtlaSil
  12. yapay habitat yoktur. doğal kelimesini büyük harflerle yazman her şeyi anlatıyor.

    YanıtlaSil
  13. yapay habitatın olmadıgını ölünceue kadar unutmayız artık zaten :)

    YanıtlaSil
  14. habitatın yapayı yoktur bu da DOĞALlıktan kaynaklanıyor

    YanıtlaSil
  15. yapay habitat yoktur doğal yaşam yeri vardır :)

    YanıtlaSil
  16. canlılar doğal ortamlarında yaşamalıdır..

    YanıtlaSil
  17. yapay habitatın olmaması konusunda çok tartıştık ve son olarak olmadığı kararını aldık. yapay ekosistem ardır.

    YanıtlaSil
  18. evet canım önemli nokta habitatın tanımındaki doğal kelimesiydi.

    YanıtlaSil
  19. aynen hatice biz onu biraz geç farkettik

    YanıtlaSil
  20. Ortam için de yaşam alanları arasında ne gibi farklılıklar olduğunu ve yapay habitatın olmadığı açıkça görülmüştür...

    YanıtlaSil
  21. habitatın yapayının olmadığını öğrenmen iyi olmuş :)

    YanıtlaSil
  22. yapay habitatın olmadığını gerçekten herkes öğrenmiş

    YanıtlaSil
  23. bencede efsanur :-) katılıyorum canım

    YanıtlaSil